Vakkenpakket in Steyr - Reisverslag uit Steyr, Oostenrijk van Ward Helder - WaarBenJij.nu Vakkenpakket in Steyr - Reisverslag uit Steyr, Oostenrijk van Ward Helder - WaarBenJij.nu

Vakkenpakket in Steyr

Blijf op de hoogte en volg Ward

02 Mei 2014 | Oostenrijk, Steyr

Hallo!! Bij deze informeer ik jullie over de vakken die je in Steyr kan volgen, en alles wat hierbij komt kijken.

Het regelen van je vakkenpakket is erg omslachtig bij de Fachhochschule in Steyr. Voorafgaand aan het semester, toen ik nog in Nederland verkeerde, moest ik van de Hanzehogeschool een learning agreement maken en inleveren bij de Hogeschool in Steyr.

Toen ik in Steyr aankwam, bleek dat ik niet alle eerder gekozen vakken kon gaan volgen. Ik en alle andere internationale studenten moesten ons online registreren voor vakken. Er was maar een vast aantal plekken per vak beschikbaar. Doordat een aantal vakken die ik wilde volgen ook populair waren bij andere studenten, kon ik me voor deze vakken niet inschrijven, wat ik zeer betreurde. Het is jammer dat ik hierdoor een aantal vakken moest volgen die ik eigenlijk niet wilde volgen.

Er werd gebruik gemaakt van verschillende onderwijsvormen. Sommige vakken werden wekelijks aangeboden. Voor deze vakken diende huiswerk gemaakt te worden. Naast deze reguliere onderwijsvorm waren er ook veel seminairs. Deze bestonden uit een hele dag les en opdrachten maken, en waren zeer interessant doordat er groepsopdrachten bij waren waarin je moest samenwerken in internationale teams.

De reguliere vakken werden afgesloten met een cijfer. Dit cijfer is gebaseerd op de instelling en motivatie van de student en een schriftelijk tentamen. Het cijfersysteem is compleet anders dan in Nederland. Het hoogst haalbare cijfer is een 1 en het laagst haalbare cijfer is een 5. De cijfers worden op hele getallen afgerond en niet op decimalen zoals in Nederland.

De vakken die je kunt volgen bestaan uit: commerciele vakken, taalvakken, culturele vakken en logistieke vakken. Zelf heb ik voor een aantal commerciele vakken gekozen, een vak over de oostenrijkse cultuur en Duits. Voor IBL studenten is het jammer dat Duits maar 2.5 uur per week in beslag neemt.

Over het algemeen zijn de vakken goed te doen. Het is echter wel noodzakelijk een goede inzet te tonen aangezien je inzet ook beoordeeld wordt.

Mvg,

Ward

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ward

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 4459

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Februari 2014

Steyr, Oostenrijk

Landen bezocht: