Huisvesting - Reisverslag uit Steyr, Oostenrijk van Ward Helder - WaarBenJij.nu Huisvesting - Reisverslag uit Steyr, Oostenrijk van Ward Helder - WaarBenJij.nu

Huisvesting

Blijf op de hoogte en volg Ward

01 Mei 2014 | Oostenrijk, Steyr

Hallo!! Bij deze wil ik jullie wat meer vertellen over de huisvesting in Steyr.

Het was voor mij persoonlijk zeer makkelijk om huisvesting te vinden. De hogeschool in Steyr stuurde voorafgaand aan de studieperiode een formulier op waarin je kon aangeven wat voor type huisvesting je wilt. De school heeft connecties met allerlei verhuurders. Het was zeer prettig dat ik niet zelf op zoek hoefde naar huisvesting.

Voor de kamer waarin ik verbleef, moest ik 240 euro per maand betalen. Ik deelde een keuken, kleine woonkamer en badkamer met twee andere studenten, een Finse en een Duitse. Je kan ook ander keuzes maken wat betreft huisvesting. Je kan kiezen voor een gedeelde slaapkamer of juist alles voor jezelf. Een appartement waarbij je ook de slaapkamer deelt kost 220 euro en als je volledig zelfstandig wilt wonen betaal je 300 euro.

We woonden, net als de meeste medestudenten, een flink eindje van school. Als we lopend naar school zouden gaan dan zou het ongeveer 20 minuten duren, maar gelukkig had de huisbaas 3 mountainbikes geregeld voor ons. We konden de mountainbikes gratis en te allen tijde gebruiken, waardoor we binnen 5 minuten op school konden zijn.

De wijk waarin we woonden was een echte volkswijk. Er werd veel op straat gespeeld door kinderen. De wijk waarin ik verbleef is een zeer veilige wijk. Steyr in het algemeen is trouwens zeer veilig. In de tijd dat ik in Steyr verbleef, zijn er uberhaupt geen negatieve dingen gebeurd op het gebied van veiligheid. Er zijn meerdere sportvelden in de wijk en de omgeving is prachtig. De wijk grenst aan de bossen en bergen waar je prachtig kan wandelen en mountainbiken.

Mvg,

Ward


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ward

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 4436

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 12 Februari 2014

Steyr, Oostenrijk

Landen bezocht: